Világ

#magol-ás helyett: a Gyermekjogi Követek továbbgondolják a táv- és a nyelvoktatást

A digitális oktatás sok nehézséget jelentett a diákoknak, a tanároknak és a szülőknek is. De vajon lehetne ezt másképp, jobban is csinálni? Érdemes valamit megtartani belőle akkor is, ha nincs járvány?

Az utóbbi három hónapban fenekestül felfordult a világ. (#klisé1) Talán a diákoknak és a tanároknak kellett a legnagyobb változást kezelniük, amikor a hagyományosan személyes kapcsolatokra épülő iskolából egy hétvége alatt a digitális oktatásban kellett együtt dolgozniuk. Ez sok nehézséget jelentett a távoktatáshoz szükséges eszközök hiánya miatt még jobban lemaradó gyerekek helyzetétől az online tanításra fel nem készített pedagógusok hiányosságaiig (#klisé2). De szereztünk jócskán olyan tapasztalatot is, amit érdemes a jövőben is megfontolni, hasznosítani (#klisé3).

Sokat gondolkodtunk erről az utóbbi időszakban a Hintalovon Alapítvány Gyermekjogi Követeivel, akik a saját bőrükön szerzett tapasztalataikat, illetve a – jövőben esetleg folytatódó – digitális oktatásról szóló meglátásaikat osztják majd meg a tanévből hátralévő két hétben.

Mivel sok eltérés lehet a tantárgyak között, úgy döntöttünk, hogy fókuszálni fogunk arra a tárgyra, amiről talán a legkevesebb szó esett, pedig pont a digitális oktatás jó terepet jelenthetne, hiszen idegen nyelvű tartalomból van a legtöbb az interneten… Tehát a távoktatással kapcsolatos, általános élményeink mellett a nyelvtanulásra helyezzük a hangsúlyt!

#gyerekélmény

#gyerekvélemény

#agyerekjogivilágnézet

Kövessétek a következő hetekben az itt, a Yelonon megjelenő cikkeket gyerekszerzőinktől, és sok izgalmas gondolattal, információval szolgálunk majd a Gyermekjogi Követek Instagram-oldalán is!

Kiemelt kép: Otto Steininger